.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی: فتنه‌گر واقعی جریان‌هایی‌اند که دروغ می‌گویند

«ما و همه انسان‌های بیدار انقلاب از آنچه کرده‌ایم پشیمان و ناخشنود نیستیم و از خواست‌های اساسی ملت و ارزش‌هایی که از انقلاب و امام آموخته‌ایم دست بر نمی‌داریم و لحظه‌ای از مردم و کرامت و آزادی آنان و پاسداری از حرمت و اعتبار ایران عزیز و ایرانی سرفراز در جهان غافل نمی‌مانیم».

به گزارش ایلنا، سید محمد خاتمی، رئیس سابق جمهوری اسلامی ایران، با اعضای سابق اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا دیدار کرد. وی در این دیدار به پیدایش یاس از امکان هرگونه فعالیت قانونی و مسالمت آمیز برای ایران در فضای پس از کودتای 28 مرداد را زمینه‌ساز شکل‌گیری جریان‌های مسلح در ایران و خشونت متقابل رژیم جبار و گروه‌های زیر زمینی مبارز دانست.

رئیس اسبق مرکز اسلامی هامبورگ، با گذری بر تاریخچه شکل‌گیری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا، گفت: «خوب است با توجه به آن چه گذشته به پرسشی مهم پاسخ گوییم؛ ما و شما چه می‌خواستیم و تلقی ما از انقلاب و اسلام و مطالبات مردم چه بود؟»

او به طرح این پرسش پرداخت که کدام خصوصیت انقلاب اسلامی آن را از جنبش‌های فکری هم‌زمان خود در کشورهای عربی و اسلامی که نوعا گرایش به ظاهررائی و جمود از یک سو و خشونت و منطق گریزی از سوی دیگر داشتند ممتاز می‌کرد؟

وی با بیان این که دین در انقلاب اسلامی طرفدار آزادی بود و مردم را حاکم بر سرنوشت خود می‌خواست، اظهار داشت: «در این بینش حکومت برآمده از رای و رضایت مردم بود و عدالت را بسیار و وسیع‌تر از عدالت اقتصادی آن هم پیروی سطحی از مدل‌های ناقص مارکسیستی می‌دید».

رئیس بنیاد باران با تاکید بر نقش مردم در اندیشه بنیان‌گذار انقلاب، گفت در جمهوری اسلامی، «جمهوری» به همان معنی تعریف‌شده در همه جای عالم است که در آن محور و مدار باید مردم باشد. وی ضمن بادآوری این مسئله که در نظام‌های خودکامه انتقاد به معنی براندازی است، گفت ما در انقلابمان خواستار نظامی بودمی که آزادی بیان و انتقاد نه تنها حق مردم، که وظیفه آن‌ها باشد. وی افزود: «از زبان رهبر فقید انقلاب این فراز بلند را شنیدیم که حاکمان نبایند بپندارند که کسی را حق انتقاد نیست؛ انتقاد بلکه تخطئه موهبتی است الهی».

خاتمی با بیان این که ما خواهان نظامی دموکراتیک بودیم که کاستی‌های معمول نظام‌های دموکراتیک را نداشته باشد، اظهار داشت: «امروز بی‌ابهام و با فریاد بلند اعلام می‌کنیم، از این که انقلاب کرده‌ایم پشیمان نیستیم؛ از این‌که به جمهوری اسلامی رای داده‌ایم اظهار ندامت نمی‌کنیم، به طرفداری خودمان از انقلاب و جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم، اما می‌گوییم نباید جمهوری اسلامی ولو به نام اسلام از مسیرخود منحرف شود».

وی کاهش فساد را منوط به آزادی بیان و انتقاد دانست و ظلم به هر صورت و توسط هر کسی را مردود و محکوم خواند و گفت: «شگفت انگیز است که دلسوزانی که چنین می‌گویند و می‌خواهند به انواع اتهامات متهم و فتنه‌گر معرفی شوند».

خاتمی سپس بیان داشت: «فتنه‌گر واقعی افراد یا جریان‌هایی هستند که بی‌محابا دروغ می‌گویند و آن را به پای نظام می‌گذارند و می‌کوشند تا عرصه را بر هرکس و هر جریان که نمی‌پسندند تنگ کنند و آزادی‌های قانونی را محو و قانون را بی‌اعتبار کنند و چهره دین و نظام را ناپسند و زشت جلوه دهند و حاصل اینها کاهش رضایت مردم و سستی اعتماد جامعه به حکومت و آسان‌تركردن کار دشمنانی است که می‌خواهند ضربه اساسی به نظام و کشور وارد کنند».

رئیس جمهوری سابق در پایان تاکید کرد: «ما و شما و همه انسان‌های بیدار انقلاب از آنچه کرده‌ایم پشیمان و ناخشنود نیستیم و از خواست‌های اساسی ملت و ارزش‌هائی که از انقلاب و امام آموخته‌ایم دست بر نمی‌داریم و لحظه‌ای از مردم و کرامت و آزادی آنان و پاسداری از حرمت و اعتبار ایران عزیز و ایرانی سرفراز در جهان غافل نمی‌مانیم».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدي ز 25 مرداد 1389
جناب آقاي خاتمي چراسفسطه مي كنيد فتنه گرواقعي شما هستيد كه با زرنگي پشت سر ميرحسين وكروبي قايم شديد فرمانده اصلي وبنيانگذارفتنه شماييد انشاالله به جزاي عمل خودخواهيد رسيد.
نا شناس 25 مرداد 1389
خاتمي عشق مازندرانيهاي فهيم
يو سف 26 مرداد 1389
كسانيكه با صدايشان ،كسانيكه با قلمشان ،كسانيكه با كفتارشان ، كسانيكه با سكوتشان ، كسانيكه با ادبيات و گفتمانشان و... در طول جريان فتنه انگيزي سال 88 به نظام خيانت كردند . در خور مجازاتند صدا بايد صداي آشنا باشد در بطن هرصداي بايد صداي معرفت ديني باشد در هر صدا و هر گفتاري بايد خون شهدا ميزان باشد تا بر دل نشيند . آقاي شجريان : چرا براي مقابله با نظام اسلامي و عليه دست آورد هاي آن از صدايت و آوازت كه نعمت خدا بر تو بوداستفاده كرديد و با فتنه گران و ضد انقلاب فراري در خارج از كشور با خواننده فاسد هم پياله شديد ايا اين كار شما هنرمندي بود؟ يا ضد هنر ارزش تو به اين نبود تو بايد فرا تر از اين مسائل فكر مي كرديد . اي كاش براي شهداي بسيجي مي خوانديد كه در مظلوميت در زمان فتنه فتنه گران شهيد شدند !!!!!
علی امانی 26 مرداد 1389
دوست عزیز شما هم بهتر از همه می دانید آنچه گفته شده واقعیت محض است.وقتی که بعضی ها مثل روز روشن دروغ می گویند وبه راحتی متوسل به عوام فریبی می شوند آنرا می شود انکار کرد .؟ما کاری به گفته های دیگران نداریم آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است .تعصب کو رکور رانه از هر طرفی باشد محکوم به فناست دیر یا زود.
فضول 26 مرداد 1389
دروغي كه براي استحكام و تداوم قدرتمان باشد, بنظرم و با توجه به رويه معمول, از اوجب واجبات است. خاتمي و دوستانش تا زماني كه اينطور فكر ميكنند نبايد عاقبتي بهتر از اين داشته باشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.